Gjorde en rekognoseringstur till
Orsa Finnmark här om dagen. Det tilltänkta målet var naturreservatet
Korpimäki men jag hann även med
Pilkalampinoppi,
Stora Korpimäki naturreservat, Finnberget, Loberget samt
Flarksjöbergets naturreservat.
Jag såg mängder av
drillsnäppor vid myrar och sjöar. På morgonen väcktes jag av en
ekorre som förde ett herrans liv och lät mer som en arg fågel än någonting annat. Lite senare på morgonen lekte en
tretåig hackspett tittut med mig och vann (jag fick inga bilder). Flockvis av
korsnäbbar flög tjattrande omkring på Stora Korpimäki när jag vandrade utsiktsleden.
Min plan att hitta örn misslyckades och min förhoppning om att se björn (även om jag stötte på hyfsat färsk spillning) infriades inte men jag är ganska nöjd med min tur i alla fall. Förutom ovan nämnda ting fann jag även flera fantastiska picknickplatser att återvända till med sällskap.